درمانی-آموزشی, ریزش مو و درمان

از بین بردن ریزش مو + علت تا درمان ریزش مو 😍

آموزش درمان ریزش مو

از بین بردن ریزش مو یکی از موارد مهمی است که از ابتدای بلوغ فردی میتوانید با آن رو به رو شوید. در این مقاله به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته ایم و شما علاقه مندان به حوزه درمان و زیبایی میتوانید از آن بهره ببرید 😍😍.

از بین بردن ریزش مو یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد جهان است. همان‌طور که خود شما هم میدانید یکی از مواردی که سبب کاهش جذابیت افراد می‌شود کم پشت بودن مو و یا  طاس بودن آن ها است. این نوع از افراد همیشه به دنبال روش جلوگیری از ریزش مو هستند و اینکه بتوانند از علت تا درمان این پروسه را به تنهایی بگذارند.

سؤال اصلی آن است که آیا باید از دارو های گران قیمت یا از محصولات طبیعی استفاده کرد؟ کدام یک از این دو مورد همیشه مهم‌تر است؟ آیا می‌توان با انجام روتین روزانه برای مراقبت از مو ،از ریزش مو جلوگیری کرد؟

ما در این مقاله از سایت حنارا قصد بر آن داریم که صفر تا صد از بین بردن ریزش مو و علت تا درمان ریزش مو را به صورت تخصصی شرح داده و راهکار های بهداشتی را ارائه دهیم. قابل ذکر است که در هر بخش نکات مهم و پیشنهاداتی ارائه می‌شود که شما با توجه کردن به آن ها می‌توانید از ریزش مو جلوگیری کنید.

از ریزش مو حنارا - از بین بردن ریزش مو + علت تا درمان ریزش مو 😍

علت ریزش مو چیست ؟ 5 علت مهم ریزش مو

ابتدایی ترین سوالی که به آن پاسخ خواهیم داد، علت ریزش مو است. ریزش مو همیشه به چند دسته تقسیم می‌شود.

دسته اول ارثی بودن ریزش مو است؛ یعنی آن که از اعضای خانواده شما( اعضای درجه یک) کسانی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند؛ قطعاً که ریزش مو برای شما هم طبیعی خواهد بود.( ولی می‌توانید از آن هم جلوگیری کنید)

دسته دوم اکتسابی است، می‌تواند به عوامل مهمی بستگی داشته باشد. برای درک بهتر شما برای از بین بردن ریزش مو برای شما عواملی را ذکر کرده‌ایم که عبارت‌اند از:

-1 ژنتیک : اولین حالت از علت ریزش مو می‌تواند ارثی یا ژنتیکی باشد. زمانی که شما متولد می‌شوید از سمت دو والد، قطعاً که ژن این مورد می‌تواند روی کروموزوم و DNA شما وجود داشته باشد. در این مورد ریزش مو از سنین بسیار پایین شروع می‌شود و به طرز عجیبی نیز افزایش خواهد یافت.

شما برای درمان ریزش مو باید از روش هایی که در بخش های دیگه معرفی می‌کنیم، به خوبی استفاده کنید و روتین داشته باشید.

2- شرایط جغرافیا و آب و هوایی : فرض کنید که محل سکونت شما در بخش شمالی و یا جنوبی کشور ایران است. حال وضعیت آب و هوا در فصل تابستان چگونه خواهد بود؟

قطعاً که آب و هوا در فصل هایی همانند تابستان شرجی و بسیار گرم است. این موضوع سبب می‌شود که میزان چربی مو شما افزایش یافته و از طرفی هم ریزش مو پیدا کنید. شما برای از بین بردن ریزش مو در این حال می‌توانید از شست و شوی یک روز درمیان مو های خود شروع کنید و یا از سرم های مخصوصی همانند، سرم مو استفاده کنید.

3- زایمان و شیردهی (در رابطه با بانوان) : زمانی که بانوان فرزند خود را به دنیا می‌آورند و در مرحله شیر دهی باید به این نوع از روش جلوگیری از ریزش مو به خوبی داشته باشند.

در زمان شیردهی شما باید از ویتامین های مخصوصی که خود پزشک برای شما تجویز کرده است به خوبی استفاده کنید و اگر برای مصرف کردن آن ها نظم روزانه و ساعتی نداشته باشید با مشکلاتی همانند ریزش مو رو به رو خواهید بود بدون هیچ شک و تردیدی.

4- رنگ های شیمیایی : چهارمین مورد از علت ریزش مو استفاده از رنگ های شیمیایی نا مرغوب است. امروزه با ساخته شدن بسیاری از رنگ مو تقلبی و نامرغوب، استفاده بیش از حد مواد شیمیایی برای مو و انواع دکلره و… آسیب های جدی به مو افراد وارد شده است. برای جلوگیری از ریزش مو برای این مورد می‌توانید برای رنگ کردن مو های خود وقفه 4 ماه الی 8 ماهه داشته باشید، استفاده از ماسک مو و مواردی این چنین برای احیا و تقویت کمک کننده هستند.

  • استرس و اضطراب بی امان : مواردی همچون استرس ناشی از فشار های روانی و… عوامل زمینه ساز ریزش مو هستند.

شما برای جلوگیری از این مورد، باید ریشه استرس خودتان را پیدا کنید و با دلایل منطقی خود، آن را حل کنید. اگر این چنین نباشد و شما به صورت روزانه استرس داشته باشید قطعاً که شاهد کم پشت شدن مو خودتان خواهید بود.

ریزش مو به صورت تخصصی حنارا - از بین بردن ریزش مو + علت تا درمان ریزش مو 😍

از بین بردن ریزش مو به صورت صفر تا صد :

تا به الان با موارد ابتدایی و علت ریزش مو رو به رو بوده‌اید. حال نوبت آن فرا رسیده است که به صورت تخصصی به از بین بردن ریزش مو بپردازیم.

قابل ذکر است که در هر بخشی نکات و توصیه هایی برای شما ارائه شده است که توجه شما به آن ها سبب جلوگیری از ریزش مو می‌شود:

  • شامپو های مخصوص: اولین مورد از بین بردن ریزش مو استفاده از شامپو مو مناسب است.

بهتر است که شما ابتدا این نوع از شامپو ضد ریزش را از فروشگاه های معتبر همانند حنارا خریداری کنید. شامپو ضد ریزش دارای فرمولاسیونی است که سبب تقویت ریشه مو افراد شده و به اصطلاح از ریزش مو مداوم آن ها نیز ممانعت می‌کند.

نکته مهم آن است که شما باید شامپو مورد نظر خودتان را با نوع پوست و نوع مو های خود انتخاب کنید. به عنوان مثال پوست صورت شما به نوعی ماده شیمیایی حساس است( اگر این نوع ماده در شامپو وجود داشته باشد قطعاً که سبب حساسیت و تورم پوست شما خواهد شد)

از طرفی هم شاید مو شما رنگ شده باشد و برای این نوع از مو ها نیز؛ شامپو های مختلفی وجود دارد. با توجه به این نکات، بنابراین بهتر است که در انتخاب شامپو ضد ریزش خود نهایت حساسیت را به خرج ببرید.

  • دوش گرفتن آب ولرم: یکی از دلایل مهمی که افراد دچار ریزش مو می‌شوند، دوش گرفتن آب داغ است.

این نوع از شست و شو موی، سبب سست شدن ریشه های مو شده و از طرفی هم ریز مو را به ارمغان می‌آورد.

بهترین کاری که شما می‌توانید کنید، دوش گرفتن با آب سرد و یا ولرم بوده و از طرفی هنگام شست و شوی مو، کف سر خودتان را چنگ نزنید و با لطافت شست و شو کنید.

  • خشک کردن اصولی مو: از روش های جلوگیری از ریزش مو به خشک کردن مو اصلاً توجه نمی‌شود در صورتی که این مورد بسیار مهم است.

زمانی که موهای شما خیس است( بعد از دوش گرفتن و…) قطعاً که باید با حوله به صورت خشن و با سرعت مو ها را خشک نکنید. به این دلیل که ریشه مو شما در آن زمان بسیار سست و آسیب پذیر بوده و بهتر است که با لطافتی بیشتری به آن رسیدگی کنید.

  • مصرف زینک: یکی از علت ریزش مو کم بود زینک در بدن شما است. زمانی که شما احساس ریزش مو شدید کردید بهتر است ک هر چه سریع‌تر بروید و قرص زینک تهیه کنید. مصرف زینک سبب جلوگیری از ریختن مو می‌شود و به طرز عجیبی نیز، ریزش مو شما کم خواهد شد.

استفاده از این نوع قرص باید یک روز در میان باشد( توجه داشته باشید که سبب اضافه وزن هم خواهد شد) یا می‌توانید از موارد غذایی که حاوی زینک است استفاده کنید.

  • دوری از آفتاب شدید و بهداشت لوازم شخصی: زمانی که موی شما در معرض آفتاب شدید است، در این حالت ریشه مو شما شدیداً آسیب پذیر خواهد بود. به این دلیل که سبب عرق کردن کف سر شما خواهد شد و این موضوع سبب تحلیل رفتن ریشه، چرب شدن و به هم چسبیدن تار های مو می‌شود.

شما می‌توانید برای از بین بردن ریزش مو خود، از کلاه استفاده کنید یا با پوششی مناسب مو های خودتان را بپوشانید تا از آفتاب مستقیم در امان باشند.

  • مراقب روتینی: مراقبت های که از نوع دوره ایی هستند و با نرم کننده مو و کراتین و پروتئین و… همراه هستند از جمله مراقبت های دوره ایی خواهند بود.

قطعاً که برای مراقبت های پوستی می‌توانید از محصولات مناسب ما استفاده کنید ولی اگر می‌خواهید از مواردی همچون لیفت ریشه مو‌ها، پاک‌سازی پوست سر برای از بین بردن ریزش مو استفاده کنید، قطعاً که بهترین راه مراجعه به مراکز زیبایی خواهد بود.

آیا جلوگیری از ریزش مو امکان پذیر است ؟

قطعاً که برای پاسخ دادن به این سؤال باید عوامل زمینه ساز ریزش مو را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر مشکل ریزش مو شما ارثی است قطعاً که باید به پزشک مراجعه کنید و در موارد حساس استفاده از آمپول های مخصوص ضد ریزش برای شما تجویز خواهد شد.

اما در مواردی که اکتسابی( از محیط کسب می‌شود) است؛ قطعاً که استفاده از دارو ها و رعایت بهداشت فردی و… می‌توانید به راحتی از ریزش مو در امان باشید.

انواع ریزش مو :

قطعاً که ریزش مو نیز نوع مخصوص به خود را همراه دارد، شما برای درمان ریزش مو و برای از بین بردن ریزش مو نیز ابتدا باید نوع ریزش مو خود را متوجه شوید.

الگوی ریزش مو زنانه: در این الگو خط مو بسیار کاهش نمی‌یابد ولی مو خیلی نازک می‌شد؛ به صورتی که افراد از نازکی مو خود به صورت مستقیم متوجه خواهند شد.

زمانی که شما موهای خودتان را شانه می‌زنید، قطعاً که تعدادی عظیمی از مو های شما به شانه خواهد چسبید، این مورد نشان دهنده ریزش مو الگوی زنانه است.( این نوع از ریزش مو در افزایش سن زنان رخ خواهد داد)

الگوی ریزش مو مردانه: در مردان ریزش مو کاملاً با زنان فرق خواهد داشت. بعد از دوران بلوغ ریزش مو در مردان شروع خواهد شد و می‌تواند تا دهه‌های بعدی نیز ادامه یابد.

این نوع از ریزش مو در مردان از بالای شقیقه  و در اطراف و بالای سر نیز ادامه خواهد یافت. بسیاری از مردان با این الگوی ریزش مو دچار ریزش می‌شوند.

جلوگیری از ریزش مو حنارا - از بین بردن ریزش مو + علت تا درمان ریزش مو 😍

محصولات شیمیایی یا گیاهی کدام برای درمان ریزش مو بهتر هستند ؟

یکی دیگر از سؤالات تکراری افراد در رابطه با از بین بردن ریزش مو استفاده از محصولات شیمیایی و یا محصولات گیاهی است. توجه شود که هر کدام از این نوع محصولات خواص مهم مخصوص خود را دارند.

به عنوان مثال ریزش مو شما بسیار حاد شده است و به مقدار زیاد در روز ریزش مو دارید، در این هنگام بهتر است که از سرم ها و قرص‌ها و… استفاده کنید. قطعاً که در این شرایط بهترین کاری می‌توانید کنید استفاده از دارو های شیمیایی تائید شده است تا ریزش مو شما موقتی قطع شود.

اما توجه کنید که اگر می‌خواهید از ریزش مو پیشگیری کنید یا مقدار ریزش شما اندک است و می‌خواهید آن را قطع کنید، بهترین راه برای شما استفاده از دارو های گیاهی است.

ولی یکی از معضلاتی که وجود دارد، پیدا کردن دارو های گیاهی اصل و مرغوب است. شما برای پیدا کردن این دارو ها باید از سایت‌ها و یا فروشگاه های معتبر خریداری کنید، در صورتی که شما اجناس تقلبی خریداری کنید قطعاً که پول خودتان را هدر داده‌اید.

جمع بندی و چک لیست ریزش مو:

امیدوار هستیم از این مقاله از سایت حنارا نهایت بهره را کسب کرده و در صورت رضایت آن را برای دوستان علاقه‌مند به حوزه سلامت آن را به اشتراک بگذارید.

بهتر است در انتهای مطلب چک لیست را در رابطه با از بین بردن ریزش مو برای شما ارائه دهیم.

تغییر دادن محل سکونت و البته که رو به رو شدن با آب و هوایی که برای شما تجربه جدیدی است، قطعاً که شما باید مراقبت های جدید تر و مهم‌تری از مو هایتان داشته باشید. اگر آب و هوای محل سکونت شما شرجی و بسیار گرم باشد؛ قطعاً که عرق کردن بیش از حد سبب سست شدن ریشه مو و در نهایت ریزش مو می‌شود.

برای درمان ریزش مو ابتدا باید با نوع ریزش خودتان آشنا بشنید. یعنی آن که الگو ریزش مو شما چگونه است. ریزش سکه ایی و یا از بالای شقیقه سر و… قطعاً که با توجه کردن به این موضوع می‌توانید درمان ریزش مو خود را به صورت دقیق تری پیدا کنید.

شست و شوی سر خودتان را جدی بگیرید و البته پیشنهاد می‌شود که آب سر و یا آب ولرم را انتخاب کنید.( استفاده از آب داغ اصلاً توصیه نمی‌شود و سبب ضعف و سستی ریشه مو می‌شود)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *