درمانی-آموزشی

راهنمای جامع کاشت مو و مراقبت های پس از آن:

lazy - راهنمای جامع کاشت مو و مراقبت های پس از آن:

 

اگر از ریزش مو ارثی که منجر به طاسی میشود رنج میبرید حتمن کاشت مو توسط پزشک به عنوان یک درمان جامع و نهایی به شما پیشنهاد شده است. تا کنون این روش نتایج بسیار خوب و در عین حال ماندگار و طبیعی دارد. اما قبل از انجام این عمل بسیار مهم است که از روشهای مختلف ان و مرقبتهای پیش و پس از عمل آگاه باشید چراکه اگر بد از عمل مراقبتهای لازم را به عمل نیاورید موهای جدیدی دوباره دچار ریزش خواهند شد.

آیا کاشت مو برای انواع مو مناسب است؟

محدودیتی برای افرادی که تحت درمان کاشت مو ، کاشت ریش و سبیل و یا کاشت ابرو قرار می‌گیرند وجود ندارد.
اما شدت ریزش مو و مقدار موی سالم موجود در سر نقش مهمی دارد. برای اینکه بتوان مو را از یک ناحیه به پوست سر پیوند زد، به طور اجتناب ناپذیری باید منبع خوبی از فولیکول های موی سالم وجود داشته باشد. ارزیابی سطح ریزش مو و کیفیت و کمیت ناحیه اهداکننده یک بخش اساسی در تعیین این موضوع است که آیا متقاضی، کاندید مناسبی برای کاشت مو هست یا خیر.
سلامت عمومی در نتیجه پیوند مو تأثیر گذار است. جالب است بدانید که نوع موی شما می‌تواند در انجام کاشت مو تفاوت ایجاد کند.
گرچه امکان اینکه کاشت برای تمامی انواع مو وجود دارد، هرچه موها ضخیم‌تر باشند، پوشش آن در ناحیه طاسی بیشتر است و موهای مشابه که فر یا موج دار هستند نیز پوشش خوبی در نواحی تحت درمان ایجاد می‌کنند.

adult male doing follicular 300x200 - راهنمای جامع کاشت مو و مراقبت های پس از آن:

مراقبت‌های لازم و ریکاوری بعد از کاشت مو

همانطور که گفته شد روش کاشت یا ایمپلنت در درمان ریزش مو و طاسی بسیار موثر است. اگر کاشت فولیکول های مو با موفقیت صورت پذیرد، فولیکول های تازه کاشت شده قابلیت رشد داشته و به صورت دائمی خواهند بود. اما پس از کاشت مو، نگهداری، مراقبت و تقویت موهای کاشته شده در موفقیت آمیز بودن پیوند، اهمیت بسزایی دارد..

توجه داشته باشید که در هفته اول پس از کاشت تورم وقرمزی در ناحیه گیرنده بسیار طبیغی است.. این تورم با داروهای ضدالتهاب و کمپرس یخ بر روی پیشانی برطرف خواهد شد اما نباید کمپرس را بر روی موهای کاشته شده قرار داد. پس از عمل به هیچ عنوان به زخم‌های ایجاد شده دست نزنید. از گرما، سرما و فعالیت‌هایی که منجر به عرق کردن شما می‌شوند دوری کنید.. با وجود اینکه عفونت در محل کاشت مو نادر است، توصیه می‌شود که حداقل به مدت 2 هفته با دقت از زخم‌های خود مراقبت کرده و از ورود گرد و خاک، عرق و باکتری‌ها به آن جلوگیری کنید. از خاراندن محل کاشت مو خودداری کرده و هرگونه قرمزی، تورم یا درد را به پزشک خود اطلاع دهید.
مراقبت پس از عمل باعث کاهش عوارض ناخوشایند پیوند فولیکول میشود. عوارضی مانند شوره سر، عقونت پوست سر و زخمها، اسکار، خارش بیش از اندازه، ترشح چربی زیاد در پوست سر، التهاب و تورم میتواند باعث ایجاد نارحتی در فرد و کم شدن اثر ایمپلنت شود.

 

شستن سر بعد از کاشت مو:

woman soaping hair beauty t 225x300 - راهنمای جامع کاشت مو و مراقبت های پس از آن:

موهایی که به تازگی کاشته شده اند به اندازه موهای اولیه قوی نیستند و نیازمند مراقبت های بیشتری می باشند و باید متفاوت از موهای اولیه شسته شوند. به همین دلیل شستشو و دوش گرفتن بعد از کاشت مو یکی از مهم ترین مواردی است که پس از این جراحی مهم باید به آن توجه کنید.

عدم رعایت بهداشت موها بعد از کاشت مو باعث بروز مشکلاتی جدی برای شما می شود. شستشو سر بعد از کاشت مو باید به گونه ای باشد که به گرافت های کاشته شده آسیب وارد نشود. همچنین نشستن و تمیز نکردن سر بعد از کاشت مو باعث ایجاد چربی و شوره می شود که احتمال بروز جوش های چرکی و کیست مویی را روی سر افزایش می دهد.

روش اصولی شستشوی مو پس از عمل کاشت مو:

هنگام شستشو موهایتان بهتر است از شامپو مناسب بعد از کاشت مو مثل فوم کاشت مو سریتا یا شامپو بچه استفاده کنید زیرا فاقد مواد شیمیایی مضر برای موهای کاشته شده هستند.
زمانی که موهای خود را می شویید حواستان باشد نوک انگشت و ناخن خود را به سرتان نکشید، این کار باعث آسیب رسیدن به گرافت های کاشته شده می شود.
برای خشک کردن موهای کاشته شده خود از سشوار و حوله استفاده نکنید و اجازه دهید موهایتان خودش خشک بشود. اگر مجبور به خشک کردن سریع موهای خود هستید می توانید از دستمال کاغذی نرم استفاده کنید.
شما باید تا حدود دو هفته تا یک ماه پس از کاشت مو موارد بالا را هنگام شستشو موهایتان رعایت کنید. پس از آن می توانید موهای خود را مثل گذشته و بصورت عادی بشویید.

Hair transplant foam 300x300 - راهنمای جامع کاشت مو و مراقبت های پس از آن:

ویژگی ها و اثرات:

– یک فوم تخصصی برای مهار ریزش مو است که اگر با تونیک پرومین استفاده شود، یک راه حل بسیار مناسب برای تقویت موها و رویش مجدد موها به شمار می آید.
– قراردادن مشتقات ماینوکسیدیل در کنار کافئین و عصاره ی ساوپالمیتو در ساختار این فوم
– استفاده از فناوری فوم، باعث تحویل مناسب مشتقات ماینوکسیدیل و کافئین به پوست سر کم پشت شده، بدون اینکه اثرات چسبندگی و تحریک کننده ایجاد کند و آلانتوئین موجود در آن باعث رفع التهاب می شود.
– تغذیه کننده و تقویت کننده فولیکولهای کاشته شده مو
– دارای پایهای ملایم و مناسب برای شستشو و پاکسازی پوست سر و موهای پیوندی
– التیام بخش و کاهش التهاب، تورم، سوزش و قرمزی پوست سر و تسریع روند ترمیم زخمهای ناشی از پیوند
– تنظیم چربی پوست سر و پیشگیری از خارش و بروز شوره
– شامپو تخصصی برای شستشوی موهای کاشته شده، PRP و مزوتراپی

 

 

 

دانلود فایل pdf مقاله :

راهنمای جامع کاشت مو و مراقبت های پس از آن- فروشگاه حنارا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *